سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برای کاری با تو دوستی کند، با برآوردنش از تو روی خواهد گرداند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 خرداد 17 , ساعت 6:54 عصر
ر جمع عزاداران حضرت روح ا... تبیین شد؛‌
اصلی ترین شاخص های امام از نگاه رهبری


"امام بارها می گفت قضاوت در مورد اشخاص باید با محوریت حال فعلی آنها صورت گیرد و این مسأله، شاخص مهمی در درک و پیروی از خط امام است. "

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در اجتماع میلیون ها نفری مردم در حرم مطهر امام خمینی، امام را برجسته ترین شاخص انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه امام منهای خط امام، امامی بی هویت است افزودند: تکیه همیشگی بر اسلام ناب محمدی - جاذبه و دافعه در دایره مکتب اسلام - یقین به وعده های الهی - محاسبات معنوی و تقوا- نگاه جهانی به انقلاب اسلامی - تکیه بر مردم - و توجه به حال فعلی افراد هنگام هر گونه قضاوت، از جمله شاخصهای اصلی خط امام است که باید بطور صحیح تبیین شود و مورد توجه مستمر قرار داشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: افراد یا جریانهایی که معمولاً در پی تغییر هویت انقلابها هستند، با پرچم رسمی و تابلو مشخص جلو نمی آیند بلکه حرکت آنها پنهان و غیرآشکار است، بنابراین وجود شاخص در انقلابها به منظور جلوگیری از هر گونه انحراف، بسیار ضروری است.

ایشان تأکید کردند در انقلاب اسلامی ایران، مهمترین و اصلی ترین شاخص، امام و خط امام است که در رفتار، گفتار و وصیت نامه امام بزرگوار(ره) تجلی یافته است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با یادآوری مواضع امام(ره) درخصوص استکبار، ارتجاع، لیبرال دموکراسی غرب و منافقان و دورویان افزودند: ما نمی توانیم و نباید بخاطر خوش آمد برخی افراد یا جریانها، مواضع امام را پنهان و یا کمرنگ کنیم.ایشان تأکید کردند: امام منهای خط امام، امام بی هویت است و سلب هویت از امام، خدمت به امام خمینی(ره) نیست.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با انتقاد از برخی افراد که بخشهایی از مبانی اندیشه امام را انکار و یا پنهان می کنند، خاطرنشان کردند: متأسفانه این کج اندیشی را کسانی انجام می دهند که زمانی خودشان یا مروج افکار امام(ره) بودند و یا پیرو ایشان.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، شاخص عمده دیگر خط امام را جاذبه و دافعه امام در دایره مکتب اسلام دانستند و تأکید کردند هرگونه تولی و تبری در عرصه سیاست هم باید تابع تفکر و مبانی امام باشد.ایشان گستره جاذبه و دافعه امام را بسیار وسیع خواندند و افزودند: دشمنی و قاطعیت امام فقط و فقط برای اسلام بود نه مسایل شخصی و به همین علت امام با همه اقوام و گروههای ملت را با هر سلیقه و دیدگاه همواره در آغوش مهربان خود جای می داد اما قاطعانه کمونیستها، لیبرالها و دلباختگان نظامهای غربی را طرد می کرد و بارها و بارها با تعابیر سخت و تلخ، مرتجعان را نیز محکوم و طرد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: اگر آمریکا، اسرائیل، سلطنت طلبان، منافقان و دیگر مخالفان و معاندان امام، حول محور یک فرد جمع شوند و از او تجلیل و احترام کنند و او ادعا کند که من در خط امام هستم، این ادعا پذیرفتنی نیست و نمی تواند واقعیت داشته باشد چرا که امام به صراحت تأکید می کرد که اگر دشمنان اسلام از ما تعریف کنند بدانیم که خیانتکاریم.

حضرت آیةا... العظمی خامنه ای با اشاره به کسانی که در روز جهانی قدس بصراحت در مقابل آرمانهای امام موضع گیری کردند و در روز عاشورای سال گذشته آن فضاحت را بار آوردند افزودند: اگر شخصی در قبال این تحرکاتی که از اساس با مبانی امام مخالف است اظهار همراهی یا حتی سکوت کند، ملت با درک حقایق، ادعای این فرد را در دنباله روی از امام نمی‌پذیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، یکی دیگر از شاخصهای مهم خط امام را مردم و نقش مردم خواندند. 

ایشان با اشاره به برگزاری رفراندوم تعیین نظام تنها دو ماه پس از پیروزی انقلاب افزودند: رجوع به آرای ملت برای تعیین شیوه و نوع حکومت با این فاصله کم، در هیچ انقلابی سابقه ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی، موضعگیری امام در دفاع از ملت فلسطین را منطقی ترین موضع خواندند و افزودند: امام در موضعی صد در صد منطقی تأکید می کردند باید این واحد جعلی جغرافیایی حذف شود و حیات کشور اصلی یعنی فلسطین در تاریخ ادامه یابد و موضع گیری امام در مقابل اسرائیل غاصب کاملاً صریح بود اما اکنون اگر کسی به اشاره هم در این باره سخن می گوید عدهای مدعی خط امام، به نوعی اعتراض می کنند.

حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای افزودند: امام بارها می گفت قضاوت در مورد اشخاص باید با محوریت حال فعلی آنها صورت گیرد و این مسأله، شاخص مهمی در درک و پیروی از خط امام است.

حضرت آیةا... العظمی خامنه ای افزودند: تمسک به گذشته افراد، هنگامی قابل قبول است که حال فعلی آنان در مقابل گذشته ایشان قرار نداشته باشد اما اگر چنین شد طبعاً گذشته افراد دیگر نمی تواند معیار و ملاک باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، در همین زمینه، سوابق طولانی و درخشان طلحه و زبیر در صدر اسلام و سپس تغییر موضع آنان را مورد اشاره قرار دادند و افزودند برخورد قاطع امیر مؤمنان با طلحه و زبیر، نمونه ای تاریخی از ضرورت توجه به حال کنونی افراد در هر گونه قضاوت و ارزیابی است.

ایشان همچنین برخورد قاطع امام با برخی از همراهان اولیه انقلاب را نمونه هایی از پایبندی عملی امام به این شاخص مهم بر شمردند و افزودند: برخی، حتی از دوران نجف با امام همراه بودند اما امام در مقطعی، آنان را به علت موضع گیریهایشان طردکرد.

ایشان افزودند: همراهی دشمنان و فتنه گران، به تجلی عظمت پرشکوه ملت ایران در 9 دی و 22 بهمن 88 منجر شد و از این پس نیز ملت ایران و جوانان تحصیلکرده و بیدارش با تکیه بر تقوا و بصیرت، هر توطئه دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هدف از توطئه یهودی سازی فلسطین را، قطع کردن ریشه اسلام در فلسطین ارزیابی و خاطرنشان کردند دنیای اسلام باید با همه وجود در مقابل این جنایت بزرگ بایستد و مانع تحقق آن شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان امدادرسانی به غزه افزودند این اقدام خوی توحش صهیونیستها را به دنیا نشان داد و این وحشی گری همان واقعیتی است که جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته فریاد کرده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ